مرکز معرفی و فروش محصولات اینترنتی مکاتبه

دانلود رایگان,فروش اینترنتی , کتاب الکترونیکی , فروشگاه دیجیتال

مرکز معرفی و فروش محصولات اینترنتی مکاتبه

دانلود رایگان,فروش اینترنتی , کتاب الکترونیکی , فروشگاه دیجیتال

دانلود پاورپوینت درمورد بیماری هاری و حیوان گزیدگی

پاورپوینت درمورد بیماری هاری و حیوان گزیدگی

دانلود پاورپوینت درمورد بیماری هاری و حیوان گزیدگی

پاورپوینت درمورد بیماری هاری و حیوان گزیدگی

نوع فایل : پاورپوینت ( Power Point ) قابل ویرایش

 

تعداد اسلاید ها : 44 اسلاید

 

بخشی از اسلاید ها :

}: از هزاران سال پیش ، پیشینیان ما بیماری هاری را می شناختند تا آنجا که در متون چین باستان ، تورات و... به آن اشاره شده است.
این بیماری در ایران سابقه طولانی دارد و از دیرباز میان روستائیان و عشایر با نام های گرگ دیوانه ، کفتار آدمخوار ، سگ دیوانه و... معروف بوده است.
در تاریخ طبری و متون اوستا به این بیماری اشاره و توضیحاتی ارائه شده است.
از سال 1301 با ساخت واکسن در انستیتو پاستور ایران مبارزه با بیماری در ایران آغاز شده است.
28سپتامبر(6 مهر ) که روز جهانی هاری است ، مصادف با روز بازگشایی مدارس در اروپا بوده و با توجه به جمعیت هدف که کودکان و نوجوانان هستند با برگزاری مراسم مختلف در قالب مسابقه ها و شعر و نقاشی به کودکان شرایط نگهداری حیوانات و موارد مرتبط را آموزش می دهند.هاری درواقع نوعی عفونت ویروسی دستگاه اعصاب مرکزی و قابل انتقال میان حیوان و انسان است که معمولا به واسطه گزش حیوان هار به انسان منتقل می شود و کشندگی صد در صد دارد. عامل ایجاد کننده بیماری ، ویروس هاری از خانواده رابدوویریده (Rhabdoviridae) و نام دیگر بیماری هاری ترس از آب (Hydrophobia) است.
جالب این که پراکندگی این بیماری در سراسر جهان بجز اقیانوس اطلس ، هند ، استرالیا ، نیوزیلند ، انگلستان و ژاپن وجود دارد. هاری به 2 شکل هاری خشمگین و هاری ساکت یا هاری فلجی درحیوانات دیده می شود البته علائم در شکل خشمگین شامل تغییر رفتار در حیوان ، لوچی مردمک ها ، هیجان ، ریزش بزاق ، درد عضلانی ، علائم عصبی و ترس از آب است که به دنبال آن حیوان دچار عدم تعادل و فلجی و سرانجام مرگ می شود. در مرحله ای که حیوان دچار هیجان می شود ممکن است هر چیزی حتی سنگ ، گیاه ، دیگر حیوانات و انسان را گاز بگیرد. دراین میان علائم در شکل ساکت شامل حیوان آرام و خواب آلوده بوده و به نقطه ای خیره می شود. فلجی و پایین افتادن فک پایین همراه با ریزش بزاق و در نهایت خفگی و مرگ را به همراه دارد.  

 


نوع فایل : پاورپوینت ( Power Point ) قابل ویرایش تعداد اسلاید ها : 44 اسلاید بخشی از اسلاید ها : } : از هزاران سال پیش ، پیشینیان ما بیماری هاری را می شناختند تا آنجا که در متون چین باستان ، تورات و... به آن اشاره شده است. این بیماری در ایران سابقه طولانی دارد و از دیرباز میان روستائیان و عشایر با نام های گرگ دیوانه ، کفتار آدمخوار ، سگ دیوانه و... معروف بوده است. در تاریخ طبری و متون اوستا به این بیماری اشاره و توضیحاتی ارائه شده است. از سال 1301 با ساخت واکسن در انستیتو پاس ...

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.